Borderterrier i Trollhättan

Bryr mig inte!

Det sa Ärtepärtan igår när vi var på klubben.

Det var massor av hundar o vi var på agilityplanen. Den ligger ju vid parkeringen och alla går tätt förbi för att komma till stugan o dom andra planerna.

Så jag ville testa Ärtan.

Balansen stod nära staketet och lilltjejen fick alltså köra kontaktfält. Bara nedfarten. Stora hundar passerade o lät. Men min lilla guldklimp stod stadigt kvar o bara tittade på matte. *jättestolt* Jag stod flera meter från henne o hon står kvar tills jag ger startsignalen. KANONVOVVE!

Ärtan sa bara: Jag bryr mig inte - jag vill "träna"!

Kompisen Harry var också med och tränade. Hans matte börjar få ordentlig kläm på detta med agility nu. Avslappnad o mer bestämd. HÄRLIGT! Bra jobbat Kerstin!!!!

Harry hade dock i tankarna att han o Ärtan skulle leka lite. Så han kom rusande. Men ville Ärtan busa? NIX! Hon hade full koll på mig och hade inte en tanke på att dra iväg.

Harry är en go grabb som visade att han också "börjar bli" en borderterrier - han börjar vrååååååååååla som Wera o Ärtan :o)

Wera fick sig en ordentlig genomkörare. Väldigt HET och på hugget men vi löste det mesta. Liiiiiite hjärna hade hon faktiskt med.

Avslutade kvällen med att låta främmande människor "klämma o känna" på Ärtan. Gick fint men hon var allt lite trött.

Fast hon är rätt billig nu....tre gånger på kort tid har hon nu tjuvat mat. *jäkla hund*
Först typ 4-5 kexchoklad OCH en påse jordnötter.
2 dagar senare gick hon lös på en hundmatssäck och mumsade så magen blev jätterund.
Igår åt hon upp 4 korvar som vi skulle ha på träningen.
Så vad bjuder ni?

Imorgon är det tävling i Kungsbacka....officiell klass 2. Inte så många starter så det blir väl bara två eller tre pinnar som delas ut. Funderar på vilken taktik vi ska ha....ösa på eller ta det "lugnt"
Nästa lördag är det tävling i Varberg, också officiell, så då tar vi två pinnar till *asg*
Den 25 april så är utställningen för valparna i Vara-Grästorp, inoff.
Man kan säga att NU är det VÅR, för nu har tävlingarna kommit igång - tre helger på raken :o)

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Jag ville också tävla i morgon,men jag måste jobba. Det spelar ingen roll hur du gör, bara du kommer hem med pinnar. Kram

2009-04-09 @ 20:51:27
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se

Postat av: Veronica

Glad påsk!



Vi ses imorgon, laddade och med all päls på rätt ställen. ;-)

2009-04-09 @ 21:57:01
Hemsida/Blogg: http://foxterrier.blogg.se/


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback