Borderterrier i Trollhättan

Nu har vi varit i Varberg

och där har vi tävlat!
Hämtade Veronica kl 6.15 och sen bar det av söderut. Underbart väder hela dagen.
Hur gick då tävlingen?
Hmm...ja jag ljuger inte när jag säger att jag försökte sälja Wera efter två lopp. En bägare med mjukglass och chokladsås tyckte jag var ett bra pris.
Alltså stämde inte dom loppen alls. Funderade på att sluta tävla och samla på frimärken istället. Så himla deppigt o surt.
Hade inte alls någon bra kontakt med henne....



HOPPKLASS 2:
Startnr 5
Disk! Hon tyckte visst att dom hade fina DÄCK i Varberg för hon tog det. Hon vände dock på hevudet mot mig när jag försökte hindra henne...hennes blick sa: Jag borde nog inte ta detta hindret - men jag gör det ändå! *hundjäkel*
Men men, vi hann diska oss en gång till innan vi kom i mål. Efter släpet var det lurigt att få UT hunden....många diskade sig där eller fick fel.

HOPPKLASSEN:
Startnr 1
10 fel! På något knepigt sätt så tappade jag henne innan en lång tunnel (vägran). Sen var jag sur som ättika och när balansen kom sa jag en "ful mening" till henne. Hon svarade med att hoppa av kontaktfältet ut bort från mig....
Men vi var ändå snabbast i klassen.

ÖPPEN HOPP:
Startnr 8
VINST! Varför ska man vinna det loppet som inte gav någon pinne? SUCK! Vi körde på, kul och enkel bana. Så efter detta loppet fick jag gå runt till alla och säga at hon inte var till salu mer ;o)

Här kommer en film på samtliga lopp:


Wera Varberg from Monica Skoglund on Vimeo.






En glad Veronica som just har gått banvandring. Hur gick det för henne? Jo kolla på hennes HEMSIDA


Kommentarer
Postat av: Kerstin & Joker

Du måste ha haft kopplet i fickan, för hon hade ändå hjärnan med sig idag vad jag kunde se :) Grattis till vinsten!

2009-04-18 @ 20:40:18
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/mejramjoker

Postat av: Eleonore

När man siter och tittar på filmen och har ljudet på så smälter liksom Weras skällande in i låten. Hon låter som en gummigrej. Grattis till en vinst.

2009-04-18 @ 20:53:32
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se

Postat av: Veronica

Nu har jag uppdaterat. Tack för filmen, det är verkligen värdefullt!

2009-04-18 @ 22:10:26
Hemsida/Blogg: http://foxterrier.blogg.se/

Postat av: Sanna

....alla dagar ör olika så ock tävlingsdagar och jag tror inte ett dugg på att Wera är till salu...hehe.

Ska kika på filmen också innan jag vandrar vidare.



Svar:

Chabo går inte på smärtlindring hela tiden och sedan 1½ år tillbaka har han kanske bara ätit för en hel månad.

Nu är det sköldkörtlen jag kollar upp.

Tack för omtanke och hundpussar...ler

2009-04-19 @ 14:46:46
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se/

Postat av: Sanna

.....så himla underbar film och jag kan inte annat än skratta. Så typiskt detta skällande och en hund som ibland liggr före matte.

Ja jisses men stort Tack för goa skratt. Härlig sport!

2009-04-19 @ 14:50:26
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se/


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback