Borderterrier i Trollhättan

Pepper har hälsat på

och "tränat agility".
Matte Camilla fick verkligen kämpa då jag "tvingade" henne att köra med Ärtan och Wera. :o)

Pepper är rolig...först så verkar han ha IQ 0,5 genom att bara vara heeeelt okoncentrerad o titta på annat. Sen helt plötsligt - när hjärnan har trillat tillbaka - så gör han allt RÄTT med en gång.
Nu är dom ju i en sån ålder där allt runt om är mycket spännande så man får ta det lugnt.


Efter agilityn så fick han använda nosen och leta efter en klöv.
Första gången så han var lite misstänksam. Men han var mycket intresserad o duktig.

Även Ärtis fick ett kort spår. Hon gjorde en snurr men hittade den sedan.

Sen fick dom busa. Eller ja Pepper försökte få igång dom. Han kämpade o kämpade. Till slut så kom dom igång. Fast Ärtan fick bara vara med en kort stund. TRE hundar leker inte lika bra som två... så Ärtan grät lite o tyckte att världen var hemsk.

Jag filmade o tog kort. TYVÄRR hade jag inte kollat inställningen på kameran så korten blev gryniga....men men här kommer dom ändå:


Ärtan mullrade i början när dom hade dragkamp, så Pepper är liiiiite tveksam om han verkligen vågar ta den.


Syskon på hög :o)


HALLÅÅÅÅÅ! Lek med mig! säger Pepper


Ingen vill leka....ska aldrig mer åka till Trollhättan!


Jobbigt att leka själv...alldeles sjäääälv.


Men skam den som ger sig! ÄNTLIGEN fick han igång dom :o)


Tjoho vad glad jag är!


Pepper, Wera & Ärtan


Pepper är domare när Wera o Ärtan busar


Wera o Pepper


Wera o Pepper passerar kameran igen...


Pepper gjorde som Ärtan och visade mamma vilka fiiiiina tänder han hade...


Tror ni mamma Wera blev imponerad???


Hehe...inte det minsta. Hon slängde bara ner honom i backen.


Trötta glada hundar


Alla tre poserar. Pepper, Ärtan & Wera


Pepper

Tror att alla hundarna som gott på kvällen o natten...
Jag uppskattar verkligen att valparna hälsar på och när deras ägare ringer! Roligt att följa deras utveckling.


Ha en trevlig valborg allihop
!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag såg inga gryniga kort ler

Kanonbra och borders i fart, älskar



Trevlig valborg och storhelg nu och ha det riktigt gott.

2009-04-30 @ 13:24:33
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se/

Postat av: Veronica

Om du bara visste vad avundsjuk jag är på dig som ska till Tranås i helgen. Lycka till och röj lite för oss med.

2009-04-30 @ 13:34:47
Hemsida/Blogg: http://foxterrier.blogg.se/

Postat av: Eleonore

Verkligen trevliga kort. Lycka till i helgen!

2009-04-30 @ 15:31:54
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback