Borderterrier i Trollhättan

Det är VITT på agilityplanen!

Igår vid 14-tiden så övergick mullrandet i en tokigt vild HAGELSKUR.
För en timma sedan - alltså 20 timmar efter haglet kom - så ligger det fortfarande kvar.

Åkte alltså till klubben för att test-springa om mitt ben skulle hålla för imorgon. På vägen upp så ser jag att det är VITT i skogen o i dikena. Hallå eller...det är faktiskt bara mitten av augusti.

Uppe på parkeringen så blir jag sittandes i bilen....ännu mera vitt på marken. På sina ställen var det riktiga drivor - och hör o häpna - jag överdriver inte. Det gick över fotknölarna och DET kallar jag mycket, speciellt i augusti.

Kameran låg hemma....men här kommer repotage o bilder från lokaltidningen
Hagelkornen var alltså lika stora idag som dom som personen har i handen!

Wera var dock jätteglad då hon gillar att rull-klia sig när det är skare. Haglet är ju som skare...

Kändes lite märkligt att då där i linne bland det vita. Stämde inte alls.

Men jag hittar iaf en liten plats där det inte är så mycket vitt. Ställer upp slalom, två hopp o en kort tunnel.
Benet kändes finfint om man jämför med bara några dagar sedan. Wera får köra lite olika korta kombinationer och hon känns kanon - som vanligt.

Socker-Ärtan släpps ut och är som vanligt full av energi. Sänker dom två hindrena till 20-25 cm (hon springer under annars) och värmer upp. JAG VILL KÖRA AGILITY skriker hon!
Sätter henne och ger start signal. Hon flyyyyyyyyyger över hoppen och tar tunneln. Samlar upp en aning och visar slalomet. Det är ju 12 pinnar men än så länge kör vi mest ingångar alt 4 pinnar. Nu förvånar mig fröken med att ta alla TOLV pinnar självmant. *gör vågen och säger Amen*

Sen blir det mycket bus & lek. Jag rusar iväg bort över planen och i min glädje så  g l ö m m e r  jag haglet som ligger som en lömska matta. Jag halkar o slår i knät. Hur dumt var inte det då?

Fortsätter ändå efter en stund, för det är ju bara att röra på det som gör ont. Som tur är var det ju en kort bana jag hade satt upp...så det gick fint. Körde en 8 mellan hoppen och jäklar vad hon drar på :)
Kör slalom igen....12 pinnar :)
Tunnel och sen slalom ännu en gång. Hon hamnar i otakt och går fel vid en port annars jättefint.

Min älskade sockerärta!!!
   
Ser du likheten? ;)

Nu när jag böjer på knät så knastrar o knakar det....låter lovande.....

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja här behövs en redig tumhållning ser jag för både knä och fartdårarna...hehe.

Ja ja jag tror dig (fast kollade länken) och det var ju bara inte klokt. Har missat både nyheter och väder några dagar så detta låter ju otroligt trots allt. Typiskt att du inte hade kameran med...ta den med NUUUU och glöm den aldrig mera...he he!



Ja jag får väl rapport imorgon och hoppas det ska gå bra och det gör det nog på ena eller andra sättet. Vila knät nu också!



Helgkramar och ha det riktigt gott också. Puss puss...

2009-08-14 @ 13:20:58
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se

Postat av: elenor

Var bor du??? Hagel?

2009-08-14 @ 13:42:08
Postat av: elenor

Lycka till på tävlingen i morgon nu, kör så det ryker och se till att få in både jakko och bakombyten!

Kelly ska på utställning i morgon och på söndag blir det en inoff i Luleå med Leia.

Nästa lördag tävlar vi i Kungsbacka!!!



2009-08-14 @ 17:11:24
Postat av: elenor

Inte BIR men Ck fick vi. Trist att ni inte fick pinne - det är ni värda! Vi har en pinne kvar i hopptvåan och mitt mål för sommaren var att komma upp i trean i bägge klasserna, så det är bara att kämpa på. Kungsbacka! ;)

2009-08-15 @ 21:53:44

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback