Borderterrier i Trollhättan

Jag och Wera är osams!

Min lilla galna tycker att jag har fel så ska jag nu bevisa för henne att det är HON som har fel.

Vad vi tjabblar om?

Kontaktfält! Hon tycker inte att man måste gå ända ner.
- Det får man välja själv, anser hon.
- Ibland kanske man inte har lust o då behövs det inte, säger hon och hoppar demonstrativt över det gråa fältet.  - Kolla matte! Det gick jättebra! Jag kom ju ner ändå UTAN att behöva gå hela vägen :) Fort gick det också. Du har ju själv sagt att agility går på TID - snabbast vinner.

Jo, hmm....jo jag måste ju hålla med min vovve om detta. Men förtydligar att visst snabbast vinner MEN....
- vadå MEN, vrålar Wera och hoppar över ännu ett kontaktfält. Denna gången på A-hindret.
- MEN, upprepar jag, då får man inte ha rivit något hinder, inte vägra och absoooooluuuut inte missa något kontaktfält.
Wera blänger på mig med en riktigt sur terrierblick. Tror bergis att hon tänker "jävla kärring"
- Vad petig du är säger hon till mig sedan och drar en repa med leksaken i munnen.

Känner att vi inte lär komma någon vart i den här diskussionen och vill istället ta upp dom förslagen jag fick igår.
Så jag sätter mig på gräset och Wera slänger sig blåsande bredvid.
- Jaha, vad har du för "bra" förslag nu då säger hon flåsande efter springturen.

- Jo ett förslag vad vääääldigt bra, tror det var krullhundens matte som kom på det. - Vi sätter självhäftande magneter under dina fötter. Sen fäster vi o smyg några magneter på varje kontaktfält. Fatta vilka suuuuuperbra kontaktfält du lär få säger jag glatt. Som en smäck!

- Fjantigt och otroligt dumt säger Wera och tuggar på leksaken. - HUR tror du att dom ska sitta fast under mina tassar? När JAG springer? Du vet väl att jag springer fort matte? Dom flyger av och träffar domaren i huvudet och hur många fel lär vi inte få då????

Suckande lägger jag fram mitt andra förslag. Detta kommer från din halvbrors matte. - AHa, ja brorsan är en bra prick. Fortsätt då!
- Jo jag ska ha dig  i koppel....äh jag visar istället. - KOM!




EN KVART SENARE.

Nu har jag stoppat in Wera i bilen och kan berätta själv hur det gick. Enklast så för hon lägger sig i allt jag säger...
Jo först fattade hon ingenting, blev som ett stort frågetecken. Gillade inte att jag korrigerade hennes fötter.
Men godiset gillade hon minsann!

- HÖR VAD DU SÄGER, vrålar Wera från bilen. - JAG FATTADE VISST, MEN VILLE BARA HA MYYYYYCKET GODIS!
Oj bäst att vi går lite längre bort så hon inte tjuvlyssnar

Jo godiset....Det tog för mycket energi o koncentration så jag tog bort det helt. DÅ började hon att tänka.....och fatta.
Så den här metoden kommer jag att fortsätta med.

Kan ju säga att innan jag parkerade bilen vid klubben idag så trodde jag inte ett jota på den metoden, något löjligt från skåneland bara.... förstod inte VARFÖR det skulle vara bättre än andra.
Men en terrier kan inte behandlas som t ex en vallhund. En terrier är avlad på helt andra egenskaper och bör behandlas därefter.
Andra metoder.
Så detta lär jag fortsätta med :)






Ärtan fick också ett litet pass, eller rättare sagt två.
Det första var några hopp där det bl a fanns  en liten oxer. Höjden ligger  fortfarande på 25 cm.
Det gick fint.
Sen kontaktfält. Dom satt fintfint idag Ingrid :)
Avslutade med att kolla hur hon skulle reagera när jag satte upp tunnel, 4 slalom, hopp, 4 slalom och däck på en rad.
Full fart, men innan slalom ville hon först ha ögonkontakt med mig. Men efter att ha kört två gånger så SÖKTE hon ingången själv. KUL!

Filmade en del av både Weras och Ärtans träningar så nu ska här jämföras om några veckor igen :)

Kanel på köttbullar...har du testat det? Om inte så gör inte det.... *tipsa*






Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha ha och vilken skojsig läsning. Snacka om en till som gillar "fantasirumet"!

Ha en nice ny vecka nu också.

Kramelikram på er!

2009-08-23 @ 19:36:54
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se

Postat av: Kerstin & Joker

Ja, vi hade i alla fall tur med vädret - igen! :o)



Hur kom du på att du skulle ha kanel på köttbullar?? Låter inte ens gott :o) Eller är det ytterligare ett kontaktfältsknep :o)

2009-08-23 @ 19:39:14
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/mejramjoker

Postat av: Christina o Freja

Jag antar att Wera kan läsa också. Så jag säger bara Go for it Wera! du är bäst!

2009-08-23 @ 19:50:10
Hemsida/Blogg: http://www.aggelina.se

Postat av: Leia, med kontaktfält

Har fastnat i Ö-vik, det tar sin lilla tid när man är ute på äventyr! Matte glömde ge oss mat idag :(

2009-08-23 @ 23:04:12
Postat av: Linda med Mumma

Otroligt roande blogg! Jag skrattade inombords flera gånger, du är duktig på att uttrycka dig!

2009-08-26 @ 09:54:45
Hemsida/Blogg: http://www.pudlarna.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback