Borderterrier i Trollhättan

Snabbaste bordern?

i värsta hällregnet så tvingade jag mig till agilityplanen för att köra lite.
Ställde upp 11 hinder i en enkel bana:


Hinderhöjden var på ca 25 cm.
Ville helt enkelt testa lite vad som har hänt i Ärtans hjärna den senaste tiden. Skulle hon krypa under bommen som hon brukade? Skulle hon "flamsa runt"? Ja frågorna var många. Skulle frågetecknen rätas ut?

Som sagt så spöregnade det. Det fanns EN hund till på klubben...naturligtvis en borderterrier :o) Hans husse sa att den här rasen verkade vara den enda som tål vatten! Jag höll med men hade bilden av att hundarna tokvägrar att gå ut på tomten när det regnar...Men TRÄNA överväger allt :o)

Började med Ärtan. Hon sprang runt o började värma upp sig medans jag hade min uppvärning i form av banbygge. Sen blev det lite kontakt osv innan det var dags att starta. Hon sitter jättefint vid starten, ingen tendens att tjuva.
Jag står mellan däck o slalom. Hon tar första, hjälper lite med ingången till slalom, full rulle till hopp, tunnel och klockren RÄTT i den böjda tunneln. Fint upp på balansen trots att jag måste ut o runda tunneln. Stannar på kf och inväntar KÖR, gör ett byte efter balansen så jag är på yttersidan för att lättare styra upp på gungan.
Ingen tvekan på gungan och lilla staketet gick bra, skickar på däcket och allt...ja ALLT är felfritt. Högt o fint över alla hoppen, svänger snävt o har bra drive. Min lilla pärl-ärta! *love*

Kör sen några delar av banan och sen är det hund-byte.

Wera var laddad till max. Men trots det - hör o häpna - så var banne mig ÄRTAN snabbare!!! Tog tid o Ärtis var 1,5 sek snabbare än morsan sin.
Så dom rätas ut...frågetecknen alltså :o)

Vad ska det bli av henne?

På tal om vad det ska bli av henne så VET jag vad det blev av henne i morse....då "blev" hon på köksbordet o mumsade på blåbär :o)
När jag kom in i köket så hade hon inte en tanke på att "oj nu kom matte, bäst att sticka" Nejdå...hon stod lugnt kvar o låtsades inte se mig.
Så jag gick o hämtade kameran:


Inget smörgåsbord men dock ett blåbärs-bord...med Ärta
ps....det är INTE jag som har druckit kaffe *påpeka noga*


GOTT!

Nog ett surt blåbär :o)


Kommentarer
Postat av: Eleonore & Keeta

Haha, du såg henne nog inte bakom blåbärsriset. Vad kul att hon är så duktig. Du kommer få det tufft när ni tävlar.

2009-07-10 @ 18:23:36
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se

Postat av: Elsmari

Alltid lika kul o kolla in i din värld....ler. Dina hundar hittar alltid på nåt roligt:-)

Jag o Bodil (och Anette) var också o tränade igår i ösregnet, så även JRT's, Bichon Friseer och en King Charles spaniel går ut i detta väder..haha

Det gick väldigt bra trots regnet, eller kanske för att det regnade...vem vet

Önskar dig o dina hundar en trevlig helg

Vi åker till Bollebygd o tävlar imorgon (bara Dogge)

2009-07-10 @ 18:26:36
Hemsida/Blogg: http://123minsida.se/HugoDogge

Postat av: Sanna

Monica!



Nja mannen klarar sig rätt bra själv men han går sällan upp och dricker under feberperioden och det är ju viktigt. Annars sover han bort sin sjukdom.



Tror det är någon "flunsa" för han har varot på toan nu också medan hunden och jag var ute! Ser illa ut....suck



Har ingen aning om hur du ändrar textstorlek med än på dataskärmen under VISA men det kanske är någon kod du måste ha.



Kolla med vovve.net....de vet allt s



Här har visst blivit ännu sämre sedan jag var inne sist. NU är allt upphängt åt vänster och en del är borta där för mig.

Kommentarerna ovanför sitter ihop i ett också.

2009-07-10 @ 19:12:41
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se

Postat av: Bodil

Visst har jag länkat till min blogg. Jag är inte så duktig på sådant här men jag la in min bloggadress kopplat till blogg/hälsningar.

Hoppas det fungerar för dig.

Mina bt mumsar också blåbär, men inte kan jag ha det på köksbordet då hade dom varit slut på ett nafs.

2009-07-10 @ 20:12:26
Hemsida/Blogg: http://www.wastborders.info.se

Postat av: Veronica

Hon är påhittig den där Ärtan. ;-)

2009-07-10 @ 21:50:01
Hemsida/Blogg: http://foxterrier.blogg.se/

Postat av: Livia Lundbäck

Mångt och mycket måste bero på dyktig förare....!? Jo vi skall till Bollebygd men jag är inte så bra på hemsidan än.

2009-07-10 @ 23:31:23
Hemsida/Blogg: http://liviaegon.zoomin.se

Postat av: Anonym

Sånt går att träna bort

2009-07-10 @ 23:33:51
Postat av: Annica

Det bästa mamma har sätter hon på bordet!! Så är det!! Det anser Bizon oxå??? Men han brukar sladda ner fort när mamma dyker upp? Men Ärtan är nog mer säker på att hon är "det bästa matte har" nu är ju hon snabbast oxå......

Kram Annica

Det kommer mer bilder snart.... jag lovar.....suck...

2009-07-11 @ 17:12:05
Hemsida/Blogg: http://www.majolisazyxxez.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback