Borderterrier i Trollhättan

Borås, lördag

Jaha då var det dags för en tur till Borås och tävla.
Åkte dit redan på fredagen för att testa en ny grej: sova i bilen.

När jag kom dit vid 19-tiden så var det nästan fullt med tält. Hittade en plats nära där jag parkerade bilen o satte upp mitt fiiiiiina tält.
Hundarna fick bada o busa med lite hundar så dom var jättenöjda.

Bilen stod parkerad under ett stort träd o det var helt skugga fram till ca 15. Sen var det bara att ställa ut buren bakom bilen så hade dom go skugga resten av dagen. För SKUGGA var verkligen något som behövdes.
 
Det var minst en hund som dog under helgen o flera fick värmeslag. Detta var inte bland agilityhundarna utan dom som ställdes ut. Tänk att folk prioriterar att pälsen ska vara "slät o fin" o riskera värmeslag/dödsfall istället för att enkelt blöta ner sin fyrfotade hund. Det fanns allt skugga under träden runt om. Men jag antar att utställningsfolket var så himla nyfikna att dom var tvungna att sitta på planen HELA dagen....MED sina hundar. Fruktansvärt!

Wera o Ärtan fick bada o ligga i skuggan. Wera tyckte t o m att det var lite kallt så hon kryp under täcket :o)

Själva tävlandet är väl inte så mycket att säga om....hon har som vanligt en himla fart o framåtbjudning. Men hon är även mycket signalkänslig o vänder på en 5-öring. Så jag visar alltså fel...
Så här såg iaf lördagens lopp ut:

Borås 27 juni from Monica Skoglund on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Eleonore & Keeta

Visst att du kanske visar fel, men Wera vet väl åt vilket håll hon ska hoppa långhopp. Såg en hund på stranden idag mitt i solen, stackarn.

2009-06-29 @ 20:04:08
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se

Postat av: Maria

Hej alko :) gisses vad hon är snabb den lilla råttan. Tack för att du fylde på mitt eneriförådet i Lördags. Kramar M

2009-06-30 @ 19:28:35
Hemsida/Blogg: http://www.jessilove.com

Postat av: Livia och Egon

Hej!

Det inte bara Wera som är undebar det väl matte med! Jag fick inte ditt mail tyvärr. Vilken fart och glädje tjejen har!! Visat till Egon, kanske han blir inspirerad.

2009-06-30 @ 20:56:25
Hemsida/Blogg: http://liviaegon.zoomin.se

Postat av: Jessica & Jyckarna

Jaha så du är ute o snurrar igen på banan ;)



vad ska man säga om folk o hundar i värmen. Helt tokigt. Fattar inte dom att det är inte lång stund i stekande värme som krävs för att hundarna ska kola. Sorgligt säger jag bara..



2009-06-30 @ 22:16:04
Hemsida/Blogg: http://www.jemas.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback