Borderterrier i Trollhättan

Full fart

var det igår när jag o Kerstin körde några varv på agilitybanan. Vädret var milt sagt varierande. Det växlade många gånger mellan sol, blåst o regn. Kvällen avslutades med KNOTT *ryser* Hatar knott!

Tränade en del basic-grejer.
Den första övningen var detta:

Tunnelingångar från alla håll. "Rätt" och "fel" ingångar o inte ta någon.


Nästa var också lite basic.


MYCKET fart.

En bana skulle vi väl också hinna med. Så medans Kerstin mumsade på en krämbulle gav jag henne papper, penna och orden: RITA EN BANA! (Hon är ju KVINNA och kan då göra flera saker samtidigt :o)

Jag ville ha en start som inte var rakt fram, den skulle vara fartig men med några trixigheter.
Tillsammans fixade vi ihop den här:

Den var riktigt rolig!
Det mesta i dagens träning flöt på bra. Pressade Wera lite o hon gick ur slalom...!
Det var första gången på typ ett år som hon gjorde det. Dumt!

ÄRTAN fick också "leka" agility.
Sen efteråt väntade två viltspår på henne o hon var mycket lycklig liten bordertös som letade efter sin älskade klöv. En sak som JAG måste bli bättre på är att markera VAR jag BÖRJAR och RIKTNING....tur at tman har en hund med nos som hittar. Känner dock att jag vimsar för mycket o förmodligen stör henne.
Första spåret
var ca 75 meter och i blandskog. Hon tuffade på som ett expresståg. Fick säga till henne att ta det lite lugnt. Såg att hon lyssnade och kände hur hon svor åt mig.
Andra spåret:
Där var jag lite taskig o hon fick kämpa ordentligt. Längden var också ca 75 m men i Sumpmossa så jag sjönk till knäna o Ärtan försvann....tur att jag hade henne i rep ;o)

En glad liten bordertjej med TVÅ klövar traskade som en solstråle till bilen.



Kommentarer
Postat av: Kerstin & Joker

Du får väl kontra med att stava Carina med K ;o)

Tack för igår, får vi göra om! Och tack för den goda fikan, mums!

2009-06-04 @ 14:40:44
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/mejramjoker


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback