Borderterrier i Trollhättan

Skåneland o död gubbe

Jaha, då har man varit på en snabbvisit i Skåneland. Råådalens bk i Helsingborg stod GPSen inställd på och vi hamnade rätt.
Det var jag, Carina , fyra vovvar o en massa packning som åkte. Carina hade ju handen i gips så hon skulle tvinga MIG att köra Billy.

WERA: hopp 2
En mycket lurig start, som vi klarar men sen går hundjäkeln ur slalom och drar på ett HOPPhinder...!!! Blir skitsur. När vi tar om det så går hon in FEL men sen blir det rätt. Resten av banan går bra. Men att hon gick ur slalom...ja det har inte hänt på år o dar. 10 fel o tidsfel (INGEN klarade reftiden)

Agility 2:
Startnr 1. Hon känns fin. Hoppar ett kf på balansen (vilket jag inte heller fattar) Men sen...lyssna noga nu: När vi kommer till slalomen så är nummerskylten kvar...INNE i slalomen - mellan första o andra pinnen!!! Är dock lite stolt för Wera fixar det ändå. Men JAG blir ofokuserad. Håller på att tappa henne till tunneln, men får tillbaka henne. Vi fipplar o hon river ett hinder. När vi har gått i mål är jag sur. Domaren kommer i fatt mig o säger att jag får köra om. Jag startar sist.
Så vi fick en ny chans....dumma mig är dock för avslappnad o visar fel - disk.
Fortsätter ändå. Även här går hon ur slalom - jag avbryter o lyfter bort henne från banan.
En liten tröst är dock att domaren säger till mig att Wera är absolut den bästa klass 2-3 hunden för dagen. Men pinnar fick jag inte ändå :o(

Film på Weras lopp kommer under dagen.

BILLY hopp 3:
Ojoj...nu skulle jag då plötsligt springa med en papillon!!! Första gången någonsin. Matte var allt lite orolig o jag fick många tips. Men det gick bra...ett missförstånd gjorde att vi kom i otakt o höll på att krocka. Vi kom i mål med 0 fel. Hamnade på 13 plats. I resultatet kunde man se att mellan nr 1-16 (tror jag) skiljde det 3 eller 4 sek. Så jag är nöjd.

Agility 3:
En mycket svår start. Typ 90% diskade sig där även jag o Billy felade. Eftersom Billy är lite känsligare än Wera så vågade jag inte vråååååla så mycket utan var nog nästan tyst. Carina tjatade innan att jag skulle klappa på benet....tror ni att jag kom ihåg det? Svar nej! Så det blev alltså disk. Men resten av loppet gick superfint.

I tisdags skulle jag upp o träna slalom med Wera. Pressade henne massor. Totalt gick hon ur tre gånger. Är nöjd ändå.
Började med en jättetajt bana innan det blev ingångar o 12-pinnars. Dock fick hon inte ta en enda tunnel.

Ärtan fick också köra. Har höjt hindrena till ca 15 cm nu o hon flyyyyyyyger fram. Hon är jätterolig. Vrålar som sin mor o har bra fart.

Men så ringer Malin. - Kom till Öxnered NU! Det är en gubbe som har försvunnit o vi ska hjälpa till att leta. Han hade försvunnit dagen innan. Så jag slänger in hundarna i bilen o åker. Ser på avstånd flera helikoptrar i luften. Väl framme så är det fullt av militärer o poliser. Gubben var 90 år och bodde ensam i sitt hus. han VILLE in på hem men ansågs väl för frisk. Han hade "rymt" flera gånger tidigare och var lite vimsig.
Vi gick in till polisen o fick instuktioner om vart vi skulle gå. Helikoptern snurrade o vi mötte både grönklädda o vanliga människor. Men så plötsligt var det tyst i luften....vi såg en ambulans....så vi vände tillbaka. Då sa dom att "mannen var hittad" Lite senare bekräftades det att han tyvärr var död.
Tänk om han hade fått ett boende på något hem....



Kommentarer
Postat av: Sanna

Det gick väl trots allt bra med Wera även om det blev lite galet först. Alla har vi våra sämre dagar så ock hundarna men förstår att du blev sur. Ta inte ut det över hundarna bara för det här ska ju vara skoj och inget annat.

Jag har ju sett dina tidigare filmer och de verkar älska det här. Det är ju så man vill se borderterriern också men härliga lystna ögon och tungan rätt i munnen och det eviga skallet...hehe



Lycka till nästa gång och det går ju inte dåligt varje gång. Så får du tänka.

2009-06-11 @ 13:32:57
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se

Postat av: Elsmari

Hej!

Min syster var en av de grönklädda som du såg därnere då!!

Är du också en gröning??

Elsmari

2009-06-11 @ 17:30:03
Hemsida/Blogg: http://123minsida.se/HugoDogge


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback