Borderterrier i Trollhättan

OBSERVERA DETTA ALLIHOP SOM LÄSER MIN BLOGG

Vill bara klargöra en sak...en gång för alla.

Jag VET att man inte ska gå kurs och träna agility förrän hunden är 1 år.
Men att BÖRJA lekträna är en helt annan sak för mig o mina hundar.
Jag har inga bommar till Ärtan (dom ligger på marken)
Vår träning går ut på att lära känna varandra, bli ett team för att SEDAN köra på "allvar".

Ärtan är ung och hon har ännu inte kommit upp i 10 träningstillfällen.
Igår när jag tränade så körde hon i 3 min totalt (har timer)

Jag gör ytterst lite med mina hundar - om man jämför med "elit-agility-förarna". Vi är mest bara tillsammans, myser i soffan och tar en promenad. Hemma är det inte tillåtet att busa inomhus utan där ska det vara lungt.

Ville bara tala om detta så INGEN får någon skev vinken på att jag skulle köra järnet med mina hundar.

Wera tränar agility ca 2-3 gånger per MÅNAD.



Hälsningar från mig

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback