Borderterrier i Trollhättan

Goa galna Wera

Igår var vi och tränade agility.

Tog med tygburen så att hundarna kunde sitta i den när vi grejade. Tygburar och borderterrier är ingen bra kombination...lärde jag mig igår. Ärtan tyckte att livet i buren var pest så  hon tog sig ut och kom springandes över planen när jag körde wera. Nu var det inte vid NÄTET som hon tog sig ut...utan på baksidan...! Sömmen är spräckt i hela sidan...
Det är ANDRA tygburen som "plötsligt har gått sönder" . STÅLBUREN får det bli i fortsättningen.

Hade med några olika banor som dom andra fick välja ut vilken som var klurigast. Dom valde en fartig och rolig bana. Inga svårigheter utan bara köra på....och det gjorde vi :o)

Här är banan:

vi körde den även från andra hållet.
Wera förbättrade sin tid med ca 3 sek  när vi körde banan andra gången.

och här är loppen:

Wera from Monica Skoglund on Vimeo.

JAG missade och tappade henne vid ett tillfälle. Det berodde på att jag var så fokucerad på att skicka henne på två hopp och sen in i tunneln...jag glömde helt enkelt att vrida upp EFTER tunneln när hon kom ut.
ALLT kändes bra och den känslan ska jag ha med mig på löööööördag när vi åker till Kungälv.











Efter träningen så fick Ärtan ett litet spår.
Nu har inte jag det bästa lokalsinne men när jag till slut hittade
starten så spårade hon fint.

Hade med två trötta hundar som var sååååå nöjda!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback