Borderterrier i Trollhättan

Hon ville ha min hund!

Igår var vi på utställningsträning på NÄKK.
Ska inte ställa ut förrän till hösten men lite träning o support är aldrig fel.

Det var MASSOR av hundar när vi kom dit. I vanliga fall brukar det bara vara ca 10-15 pers på träffarna, så detta var lite förvånande. Var håller alla dessa till den andra tiden på året???

Kul var det att se så många olika raser. Stora, små, långhåriga, korthåriga, skällande, oroliga, maffiga, snygga, charmiga o fantastiska hundar.
Vi delades upp i tre grupper: stora hundar, små hundar och valpar.
Jag och Ärtis hamnade då inte bland stooooora hundar utan som ni nog förstår bland puppisarna.

Storlekn varierade: En 6 mån grand dan....ja ni vet vilken ras jag menar....är JÄTTESTOR till skillnad från en liten mops på 5 mån.
Vi fick träna på att ställa upp, visa på bord, springa i cirkel och lite till. Behöver jag säga att Ärtan skötte sig perfekt? :o)
I början tog jag med en bit kyckkling men då blev hon vääääääääldigt studsig när vi sprang. Så det plockades bort och VIPS fick hon fyra ben igen!

Ärtan var lugn o fin. Mycket intresserad av vad dom andra gjorde men behöll sitt lugn. Hon stod gööörsnyggt o helt stilla. Kanon på bordet. "Domaren" tyckte att hon var så söt och härlig att hon ville ta med med henne hem. Det fick hon dock inte. Men det är många som vill ha ärtepärtan...har jag märkt.

Wera, som hade tjurat vid sidan om ringen, fick också bli vänstervarvare en stund. Hon är en juvel! Men jag tror att hon tyckte att detta var lite fjuttigt....BARA springa i koppel....en pyttestund. Såg att hon hade ett vrååååål på sina läppar men tack o lov så släppte hon inte ut det för då hade nog alla valpar blivit skräckslagna *flinar*

Filmade Yvonne och var lite support innan vi åkte till klubben och körde agility i 6 minuter....sammanlagt med båda....inkl lite banbygge.

Ikväll blir det banträning. Har letat fram några klass 2 banor i hopp så får dom andra välja den klurigaste.
Tar nog med mig några klövar och passar på att lägga några spår till Ärtan.

  Ha en bra dag allihop!

Kommentarer
Postat av: Sara

jaaaaaa, visst är det härligt :D

Vi syns!!!!

Kram

2009-05-13 @ 11:15:11
Hemsida/Blogg: http://sarasvovvar.blogg.se/


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback