Borderterrier i Trollhättan

Mjaaauuuu!

Jag har en katt.
Färgen är brun-svart...lite spräcklig sådär. Fick henne igår.

Igår var jag på Knorren för att hjälpa till med en "bita-i-armen-tävling" dvs IPO. Jessica skulle tävla och frågade om jag ville hjälpa till i köket. Visst kunde jag det.
Var där 7.30. Solen sken så jag gjorde en liten hage till hundarna av kompostgaller i skuggan på altanen.
Skittrist tyckte båda när dom kände doften av all god mat från köket. Varför ska vi sitta här ute alldeles ensamma undrade dom?!
Efter ett tag kom det en med Ärtan i famnen. Vad ska jag göra av den här, undrade han? Jag tittade lite konstigt på honom...vad då göra av? Hon satt ju i hagen. Just det....SATT. Men när han stod utanför så hade Ärtan klättrat upp i gallret och satte sig fast i hans tröja - som en katt. VÄGRADE att släppa taget.
Detta upprepade sig några gånger. Antingen smög hon klättrades upp eller så hoppade hon direkt. Kul men inte så lämpligt kanske...
Så dom undrade om hon var en KATT....en brun-svart spräcklig katt....bara min! :o) MJAAUU!!!

Det gick jättefint för Jessica på tävlingen....vann med den svarta (Max) och kom tvåa med popcorn-hunden (Nova) GRATTIS!!!!!!

Anton (Ärtans bror) var också där hela dagen. Han fick också vara i hagen men han kunde inte klättra.

Reportage från TTELA om tävlingen

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback