Borderterrier i Trollhättan

Spännande!



 Den 25 april händer det grejer minsann!

Då ska Ärtan, Moa, Anton, Pepper & Rex till Vara-Grästorp. Där ska det vara en inoff utställning.
Man får ju en bättre helhet när alla ställs samtidigt för samma domare.
Tyvärr kunde inte Lotta komma. Men 5 av 6 valpar är ju bra och kul!

Så nu ska jag o Ärtis börja träna på att gå fiiiiint (utan att studsa), stå på bord (utan att pussa domaren) och visa tänderna (utan att domarens fingrar är mellan när hon stänger munnen).
Men jag tror inte att det ska bli något större problem. Hon är ju så van att bli hanterad i alla lägen.

Igår tränade vi på att: Inte göra något alls! Dvs passivitet. Dom lekte på grusplanen och med jämna mellanrum så kallade jag in dom. Sa sitt och då skulle dom SITTA, inte stöka hit o dit o flamsa. Varierade med att ligga. Ibland passerade det barn o hundar men båda skötte sig fint. MVG!
Det är kul att se att trots att dom har såååå mycket bus i kroppen så håller dom sig banne sig stilla när jag säger till. Detta även om jag sätter dom precis bredvid varandra.

Idag  skiner  från en riktigt klarblå himmel!!!! FANTASTISKT!
Hoppas ni också har en härligt väder OCH hinner njuta av det :o)

Kommentarer
Postat av: Carina o B&T

Pussa Domaren får man + poäng för :))

Det fick Billy .. Även när han höll på att äta upp en hatt med massa blommor i när han var 6 månader

En amerikansk Lady på ca 70 år som dömde

T om Championhanarna skällde av skräck för denna hemska Hatt, men Billy bara vifta på svansen och skulle äta upp blommorna i hatten .. ha ha !! .. fast jag stod ju där och blev alldeles svettig .. men fin kritik fick .. Glad och Positiv Valp ++++ ! i kritiken .. så låt Ärtan Pärtan slicka domaren i örat så blir det bra .. ha ha !!

2009-04-01 @ 23:57:48
Hemsida/Blogg: http://www,mydogs.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback