Borderterrier i Trollhättan

Blink-blink och Wera kluck kluck

Ska vi gå ut o gå?
Man behöver aldrig vänta länge på svar från hundarna när man ställer den frågan.
Jiiippie johooo, säger dom. Ärtan studsar bort till kopplena och Wera rusar förbi kopplena o in i köket. Hon dricker vatten. Det gör hon nästan alltid innan en promenad. Om det beror på att hon TROR att ska vi ut o gå betyder gå o drick eller om hon bara vill fylla på vätskebalansen låter jag vara osagt.
Vi viker av till höger på gångvägen....när jag hör kluck kluck....det var Weras mage och "halva vattenransonen för trollhättans kommun" som lät.
Vi mötte en barnfamilj som ville hälsa på dom guuuuuuulliga hundarna. En unge sa att dom minsann också hade en hund men den bodde hos farmor. Men den lät inte som Wera....den lät voff voff inte kluck kluck.



När vi skulle krypa tills kojs igår så låg jag och läste. Som vanligt var det mina "tant-snusk-böcker" som höll mig vaken fast timmen hade passerat sovdags för länge sedan. Ute smattrade regnet och hundarna hade lagt sig till rätta.
Boken tar slut alldeles för fort utan att jag var det minsta trött.

Börjar peta o dra i hundarna. Säger lite ord som jag vet att dom förstår o reagerar på. Bl a det heliga ordet: MAT :)
Båda far ju upp o en hungrig blick säger JAAAAA vi vill ha mat!
Men då säger jag att det får dom imorgon. Sura blickar o dom lägger sig igen.....med ryggen mot mig och utan räckhåll.
Jag gäspar o erkänner att NU kan jag nog somna på studs...och det gör jag.

Vaknar lite senare av att en lampa blinkar i vardagsrummet. Min första tanke är dock att jäklar vad det blixtrar!
Går ändå upp o kollar.....där ligger ÄRTAN och trampar på ljusknappen till golvlampan. Den tänds o släcks...och tänds o släcks. I ljuset ser jag den där hungriga blicken som när jag frågade om dom ville ha mat.

Ärtan har haft som kvällssysselsättning att träna sig att just tända lampan. Tänkte att det kunde vara bra att lära henne om jag känner mig lite lat när mörkret faller. Vem behöver en fjärrkontroll när man har en border???
Trampa = godis. Ärtan var hungrig o gjorde något som hon VET ger något gott.
Ska nog skaffa en fjärrkontroll ändå....


Någon som har förslag på stretchgrej till en ond lårmuskel?


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hon är för skön Ärtan :o)

2009-08-10 @ 14:58:22
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/mejramjoker

Postat av: Kerstin

Nej, inte på alla än men ska :o) Får ta dem lite då och då...

2009-08-10 @ 15:06:43
Postat av: elenor

Satsa på uppvärmning innan du tvärspringer! Med åldern lär man sig det, annars är det så lätt att sträcka en muskel. Jag säger inte att du är gammal jag talar bara av egen erfarenhet ;)

2009-08-10 @ 17:50:09

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback