Borderterrier i Trollhättan

Prickar överallt!!!

Igår fick hundarna träffa en prickhund. En dalmatinertik på 7,5 år.

Ärtan talade om att hon minsann kände den hunden direkt när dom klev ur bilen. Då fick jag tala om för henne att sluta att ljuga - du har ALDRIG pratat med någon prickhund tidigare, sa jag.
Ärt blängde surt och sa att jag är en taskig matte.

Wera gillade också prickhunden. Alla badade och busade medans jag och kompisen tog en fika. Det kom även "en stor slyngelhund" som ville vara med och busa. Ärtan blev nog mest glad då ynglingen hade lååånga ben och gillade att springa fort.

När vi hade fikat och badat klart så fortsatte vi till Spikön och tog en liten glass. Sen ville kompisen visa att prickhunden minsann har gått agilitykurs.
Prickhunden är ju en mycket lugn och snäll vovve och gjorde alla hindrena som ägaren pekade på.
Böjd lång mörk tunnel var dock ingen hit....där gick gränsen tyckte hon. Men när jag skickade in Wera först så traskade hon motvilligt efter.

Innan det var dags att bege sig hem så letade vi efter en "låda" och hittade den :) Min första geo...någonting!

Idag ser det ut att bli regn. Skulle vara väääääääldigt skönt att krypa ner i sängen igen.....bara ligga och läsa och kanske kolla på en film.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: malin

tack för en trevlig träning i söndags. Jocke hit och dit...... men oj va bra det gick.

många myggor!!!!!

Bra med bollar utan coccos.



kram malin

2009-08-11 @ 11:50:44
Postat av: Monica

MALIN:

Gillar dig :)

Jocke? Hmm...ok.

Japp det hade inte varit bra med små vita flingor på bollarna. Hade blivit så trist och folk hade ställt sig o tittat o undrat: Vad är det för små bruna högar med vita prickar i?

Laddad inför tävlingen nu då? KUL att vi kör samma bana, så vi kan hjälpas åt :)

2009-08-11 @ 13:08:34
Hemsida/Blogg: http://trollborder.blogg.se/

Postat av: Livia Lundbäck

Prickhunden låter nästan som Egon om man tänker på farten. Vi syns i Stenungsund så får vi se... Skall ni inte till Borås 23/8 Anmälan hade dem bara på sin hemsida. Känner du till www.geoagility.se ganska smart sida. Kram

2009-08-11 @ 19:57:29
Hemsida/Blogg: http://liviaegon.zoomin.se

Postat av: elenor

Jag skulle då inte vilja vara 25 igen... Försöker träna men både Leia och jag tycker att det är för varmt. Skatan däremot springer över hela planen med ett hinderstöd runt halsen, måste binda fast henne i något stabilare! Här fnyser mina klubbkompisar när jag pratar varmt om Blindbyten och Jakko: "Ja, det är ju så inne nu" .

2009-08-11 @ 21:38:58
Postat av: Sanna

Prickhundarna är charmiga men aveln måste bli bättre och ser alldeles för många sjuka dalmatiner idag. Låter som denna hund var frisk och kry du träffade och det är gott nog.



Det är OK med kopieringen och hänvisa till min blogg eftersom detta var insiderinfo. jag fått!



Ha det gott och regnet det kom här med!

2009-08-12 @ 14:49:59
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se

Postat av: Sanna

Kom det fram måntro för jag fick inte se någon ruta där det stod att du skulle acceptera först! Hm!!!

2009-08-12 @ 14:51:24
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback