Borderterrier i Trollhättan

Klockan 4.35: Goooood moooooorgon!

- Nu har jag vaknat och jag är helt övertygad om att det ÄR dags att gå upp NU matte! Ärtan studsar upp o ner och svansen viftar värre än en flugsmälla en varm sommarkväll. Hon lägger till med ett flåsande läte som gör att det är stört omöjligt att ligga kvar....jag går upp.
Wera tittar lite förvånat på mig från soffan och undrar om jag är klok. Klockan har INTE ringt än säger hon och somnar om så snart hon har burrat ner huvudet under filten.
Ärtan däremot är mer envis än en finne på näsan när man ska på kalas. SUCK!

Att denna lilla kronjuvel verkligen orkar! Öppnar altandörren och hon skuttar som en studsboll ut och passar på att jaga bort en skata innan hon kissar.
-FRUUUUUKOST!!!! tjoar hon när hon kommer in. Jag blänger surt på henne men tänker i samma sekund att får hon mat så BORDE hon väl bli lugn...eller? Värt ett försök!
En näve mat gör att Ärtan försöker sätta rekord i höjdhopp. Jag tittar på henne och då ramlar poletten ner - hon sätter sig blick stilla....som en sådan där porslinshund och tittar på mig. Är övertygad att hon hade dregglat om hon bara kunde.
Jag lägger ner maten o hon stirrar fortfarande på mig.
Säger varsågod.
Hon slänger sig fram o vrääääker i sig maten. Puts väck borta!
Med ett rap passerar hon mig på väg bort till soffan. Hon hoppar upp o rullar ihop sig bredvid mamma Wera. Med en suck så somnar hon på 3 röda.
Jaha....där står jag kvar. Pigg....med en sovmorgon som inte blev en sovmorgon.
Men men....solen skiner iaf o jag har tvingat ut hundarna på en timmas promenad, bakat muffins, tvättat o vattnat blommorna.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback