Borderterrier i Trollhättan

SM

I natt hade jag en konstig dröm....jag var på en agilitytävling och skulle tävla SM för första gången.
Solen sken och alla var glada. Ja allt var liksom i högsta "Bullerbyn-anda"

Wera och Ärtan var sååååå laddade.
Vid veterinärbesiktningen kom hundarna igenom lätt som en plätt. Värre var det för MIG...!
Chockad fick jag beskedet att jag inte platsade i SM. Detta berodde inte på mina agilitykunskaper utan att MINA FÖTTER INTE VAR FILADE OCH FINA!
De du! Så nu uppmanar jag alla som ska tävla SM i år att vara mycket noga med fothygienen :o)
Tänk vilka drömmar man kan ha! *ler*

Wera, borderterrier 4 år
En mycket trött och glad Wera

Att jag öht drömde om SM berodde säkert på att jag har fått en förfrågan om att vara med i ett lag. Kul som attan :o) Det är ju mitt mål att Wera ska komma upp i klass tre under sommaren så vi kan samla SM-pinnar under hösten och vintern. Kan då detta kombineras med att även få tävla i lag få vore det kanonroligt!
Men jag har inte riktigt bestämt mig än. Detta laget består av bl a två från Sveriges huvudstad så det lär ju bli många långa resor... så jag måste fundera noga.

Idag kommer det att bli lite utställnings-träning med Ärtan. Stå fint på ett bord och sen springa med lätta fina och glada steg ska visst vara bra att kunna ;o) Hon är ju en mycket glad gasell-hund så det största problemet blir nog att få henne att inte studsa så mycket...
Ärtan borderterrier 7 mån
Ärtan 7 mån vilar ut efter bus med sin mamma

Om jag hinner bör vi nog träna lite kontaktfält också. Ska börja med lite störningar nu. Att jag rör mig hit o dit, det händersaker runt om osv.


Wera simmar 16 mars
Galna Wera tog en simtur igår och hade ingen brådska med att gå upp


Kommentarer
Postat av: lotta snurre o f

fin sida!!!

Freddi vägrade även han att komma upp ur poolen, fattar inte de måste ju vara svinkallt

2009-03-18 @ 16:15:15
Postat av: Kerstin & Joker

Ja, det är bäst du går till en expert inom fotvård innan ditt första SM, fötterna är ju rätt viktiga för att kunna springa :oD Är ju diskussioner om SM-kval. på Aglistan, detta kanske blir det nya systemet att kvala dit - finast fötter :o)

2009-03-18 @ 17:35:45
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/mejramjoker

Postat av: Veronica

Trevligt med riktig blogg så man kan kommentera direkt i inlägget. :-)

2009-03-18 @ 17:36:04
Hemsida/Blogg: http://foxterrier.blogg.se/

Postat av: Eleonore

Fy vad kallt att bada nu. Men så är de ju galna också.

2009-03-18 @ 20:28:57
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback