Borderterrier i Trollhättan

Tjooooohoooo!

Nu kan vi träna *jublar o hoppar runt* Det är gräs på planen!
Hindrena är inte längre fastfrusna!
Bara snö i ena hörnet *trallar glatt*

Var uppe vid klubben igår och hade siktet inställt på att bara få ta en promenad....men när jag svänger runt o parkerar bilen blir jag minst sagt chockad. Hade förväntat mig en isbana men det var GRÖNT! Satt o gapade en stund men vaknade till sans av att Ärtan gav matte en stor blöt puss. Hon tränar på att sitta inne i bilen och tyckte väl att det borde hända något nu när bilen stod still.
Wera började att "prata" där bak. Tror hon sa: Hoppa ut snabbt så vi kan träna! Jag har abstinens! NU! Kom igen!

Men ett glatt tjoho skuttade jag och hundarna ut och ställde oss att beundra den isfria planen. Tänk vad lite kan gör en människa - och hundar - glada!

Men nu var jag inte förberedd och hade inte i förväg planerat vad vi skulle göra.
Så jag körde lite kf med Ärtan och sedan lite slalom.
Kf: jag låter henne tänka första gången på vad som ska göras i slutet. Men jag vill ändå inte ha hennes blick mot mig utan då visar jag hellre. Detta för att inte tappa farten i några tveksamheter. Det ska vara FULL fart!

Slalom: Testade med ett "hopp" innan men det blev för svårt. Hon såg inte slalomen i tid. Så vi backade bak lite och körde enbart ingången. Det roliga är att fortsätter jag bara att gå så tar hon ALLA portar perfekt.
Vi går. Vill inte belasta lilla kroppen med den belastningen som ett riktigt slalom kräver. Men jag visar inget med kroppen eller händerna. Däremot tänker jag noga på var jag placerar mina fötter.

Sen ville lilla damen hoppa genom däcket några gånger. Gick fint! Har ju aldrig visat henne vad hon ska göra utan hon har kollat på Wera och sen gjort samma sak. Hon är väldigt noga och har bara sprungit genom ramen EN gång. Tekniken är väl inte den bästa än...men hon har VILJAN.

Släpet ville jag också testa. Hon har ju bara kört det inomhus i Angered. Så nu fick Wera komma ut och springa samtidigt med Ärtan. Wera har en väldans fart och ingen tvekan så Ärtis hängde glatt på. Två första gångerna höll hon i mammas nackskinn och hängde på. Sen sprang hon själv, Duktig tjej :o) Vrålade gjorde hon också.

Wera fick köra högerslalom. Ställde upp en raka med hopp, 4-pinnar, 4-pinnar igen och hopp. Avslutade med ännu 4-pinnars tillbaka och en tunnel. En avlång rundbana :o)

Växlade mellan höger och vänster. Först undrade hon vad jag pysslade med, men eftersom det bara blir godis när det är rätt och hon är en borderterrier så klurar hon ut saker snabbt. MAAAAAAAT!!!!

Hon njöt verkligen av att få köra en massa hinder. Körde en liten bana och det mesta gick bra.

Hade med mig två mycket nöjda hundar hem igen.

Ni har väl inte missat att världens bästa Pepper har varit på utställning igen?
Här kommer 3 bilder på en liten Pepper. Håll med om att man får hjärtsnurp!






Kommentarer
Postat av: Veronica

Oj, oj, nu får de se upp i Kungsbacka.

2009-03-23 @ 12:33:10
Hemsida/Blogg: http://foxterrier.blogg.se/

Postat av: Kerstin

kl 15 blir bra, Trollhättan eller här?

2009-03-23 @ 15:50:37
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/mejramjoker

Postat av: Veronica

Jag fattade visst inte ändå...



För att lägga en länk i inlägget markerar du det ord i texten som ska länkas, klicka sedan på "kedjan" för att skapa länken, skriv in adressen och spara.

2009-03-23 @ 15:59:08
Hemsida/Blogg: http://foxterrier.blogg.se/

Postat av: Carina o B&T

en avlång Rakbana måste jag testa någon gång .. det var något nytt för mej .. ha ha !!



Här nere i "söder" har vi tränat ute i 2 veckor nu och gräset är grönt .. åh jag har krattat upp 29 högar löv idag !Pust! och jag är slut som människa

2009-03-23 @ 18:59:33
Hemsida/Blogg: http://mydogs.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback