Borderterrier i Trollhättan

Ärtan kom 6a!!!

Har under några tisdagskvällar fördrivit tiden på NÄKK. Där har det varit utställningsträning.
Nu är ju inte detta med utställningar som är mitt främsta intresse...så det var mer tnk som miljöträning för ärtepärtan.

Ikväll var det sista gången och käcka som dom är så skulle det vara en "riktig utställning" dagen till ära. EN annorlunda detalj var det dock - det var FÖRARNA som skulle få kritik. Vi skulle visa vad vi hade lärt oss m a o :o)

Dom delade in hundarna i två grupper: valpar o vuxna.
Blev rätt snopen när Ärtan plötsligt blev VUXEN...hon är ju dock bara 9 mån och 10 dagar. Men alla över 9 mån räknades som vuxna den här dagen. Det var hundar överallt!

Så först var det puppisarna, sen två omgångar med stooooora vuxna hundar och sist dom små som skulle visas på bord.
Vi sprang, ställde upp, sprang igen. Domaren tittade o klämde. En efter en blev tackade o fick lämna ringen. Jag undrade om jag o Ärtan var osynliga eftersom vi var kvar. Visst stod hon stilla och kanonsnyggt VARJE gång, visst sprang hon härligt o showigt....men ändå - JAG och ÄRTAN var kvar *gör vågen*
Men allt har ett slut...det blev en 6e plats.

MIN kritik:


Skoj som attan!
Tänk att lilla Ärtan kan vara såååå duktig!
 
Söta Ärtan - som är vuxen ;o)

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback