Borderterrier i Trollhättan

Moraliskt stöd

Det var jag i lördags.
Gick upp i ottan och hade med en superladdad Wera och en  Ärta som var laddad för att mamma var det. Ute på parkeringen kom en Volvo med en småmuttrande Joker i buren (-varför ska DOM åka med i MIN  bil matte? Ge mig EN vettig anledning!) Vid ratten satt då Kerstin.
Färden mot Ulricehamn gick fint. Bilen var musikalisk och lät som en mungiga vid några tillfällen - spännande. Men ja måste ju säga att Kerstin var faktiskt lite besvärlig....såg en jättemysig gammal farbror a la Bullerbyn när vi passerade ett litet samhälle. Gubben var klädd i vit linnekostym, ljus hatt och hade ett ljusgrått litet näpet skägg. Naturligtvis ville jag ta med denne rara farbror, men Kerstin påstod att man inte fick det. Men jag har faktiskt en gungstol som han skulle kunna sitta i här hemma....skulle vara såååå hemstrevligt. Men det fick jag inte!
Senare hittade vi en söt kattunge vid vägen men inte heller den fick jag ta med. *surar*

Kerstin skulle tävla i 4 klasser. Jag skulle inte tävla alls....bara vara med o ta kort, filma och vara sällskapsdam. :o)

Malin som var där typ en timma innan oss hade hittat en fin plats....så låååååångt från parkeringen som möjligt så vi fick traska en del. Men vi hade gott om tid....som tur var ;o)

Vädret var milt sagt växlande: regn, blåst, sommar-sol i en salig blandning.

Men vi hade trevligt ändå. Det var många kända ansikten. Håkan & Lady hade också med en sällskapsdam: Carina med Billy o Tintin och dom satt också vid oss.


Bakom våra tält fanns en liten framhoppningsbana till Wera o Ärtans stora glädje. Ärtan gillade nog släpet bäst. Muren var lite konstig tyckte hon -  ingen tvekan utan hon gjorde avstamp uppe på den.

Så träffade vi Anette och Malin


När dom gick vidare så hade jag två hundar mindre...

...och dom hade två hundar mer!

Hittade dom dock senare vid deras tält. Wera hade talat om att dom minsann inte hade fått mat på minst 14 dagar här hemma så dom var såååååå hungriga. Tror att Malin o Anette gick på det :o)

TACK för hundpassningen :o)

Livia med sin väääääldigt håriga nakenhund (Chinese Crested PP) var också där.

Egon var jätteduktig idag!

Hur gick det då på tävlingen?
Om man säger så här....när Carina åkte hem....ja då vann dom! Vet inte riktigt hur man ska tolka det...hmm... ;o)

MALIN & MALTE:
Vann agility B.
Lite blandade bilder från hennes tävlingsdag kommer här:
























KERSTIN OCH JOKER
Vann Hopp B
Blandade bilder från deras dag:







Efter det missade däcket var han billig....













 

LITE GOTT & BLANDAT

Christer







Tokig carina & Håkan


Bodil & Lisa






Håkan värmer upp Lady inför loppet


Smaskig sallad som Kerstin hade fixat ihop!


Självklart måste man ta kort på bordrar :o)















Gott gott! Rabarberpaj som Carina hade bakat!


Ärtepärtan


Va? Sa du GODIS? Wera är hungrig

Ärtan kollar när Malin banvandrar


GRATTIS

Malin, Kerstin, Annica till pinnar.

GRATTIS ni andra som gjorde superfina lopp!


Nu ska jag greja med filmerna!


Kommentarer
Postat av: Eleonore

Malin svänger sexigt med sitt hår, på agilityplanen. Behövs väl inte när Malte är s duktig.

2009-05-11 @ 13:07:24
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback