Borderterrier i Trollhättan

ajajajajjjjj

vad ont jag fick i låret på träningen idag. Det liksom bara small till där jag hade träningsvärken. Så det blev inte så mycket springande för werapera idag. Några jakko och ETT blindbyte.
Testade jakko med Ärtis också och det gick kanon :) Jättenöjd!
Hon springer fortfarande UNDER en del bommar men har bra fart och vilja.
Favoriten är fortfarande kf då det ger bra godisutdelning/leksak.

Värmen gjorde sig påmind o vi satt o slappade en del mellan varven. Men det är ju också nödvändigt, speciellt om man har en ärta som VILL så mycket.

Joker fattade också jakko och sprang på som en tok. Vet ju att dom ÄR duktiga men idag blev jag jätteimponerad. Kanonbra jobbat :)

Vissa kattägare/älskare har en intressant inställning till katter.
Visst jag gillar katter, har haft flera. Skulle gärna ha en till. Men jag skulle inte bara släppa ut dom vind för våg utan att ha lite koll. Man kan ju t ex fråga grannar om katterna stör osv. Finns MÅNGA småsaker man kan göra om man vill ha sin katt ute. Det är inte andras uppgift att uppfostra mina djur....tycker jag. Be om hjälp kan man göra men ansvaret ligger hos ägaren.
Jag gillar inte att katter springer in till mig o pissar på dynor osv. Vill jag ha nerpissade dynor så skaffar jag en egen katt.
Dessa "vissa kattägare" säger: men katter gör ju så. Det får man räkna med...osv.
När man då ställer en motkommentar att kan jag då släppa in mina hundar på DIN tomt o låta dom göra sina behov där, så ser dom förskräckta ut. Eller om jag bara kan släppa ut jyckarna utan att se till dom. Nej det skulle inte falla mig in!

Det ÄR skillnad på katter o hundars beteende, men ansvar måste man ta oavsett djur.
Det passar inte att ha alla sorters djur överallt dessutom.

Nä nu har jag nog haft vääääldigt mycket "fritid". En riktig gnälltant blir man då. Man kommer på mycket som man kanske ínte ska lägga sig i....

Nähä nu är det nattakissning för hundarna - under uppsikt ;)
Må så gött!

Kommentarer
Postat av: elenor

Vi är ganska förskonade från katter, men grannens hund... Kan man önska livet ur någon? Funderade också på barn, de som är fria från uppfostran. Kan man säga till en förälder: Jag gillar inte hur ditt barn uppför sig,kan du ta hem det? Jag gillar både katter, hundar och barn även om det inte låter så!

2009-08-09 @ 10:45:40
Postat av: Elsmari

Jag instämmer med föregående skrivare ( när det gäller barn alltså).

2009-08-14 @ 00:21:10
Hemsida/Blogg: http://123minsida.se/HugoDogge


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback