Borderterrier i Trollhättan

En bra dag

...tyckte nog Ärtan att det var igår.
Först fick hon frukost på sängen. Hon trodde inte sina ögon och frågade flera gånger om det verkligen var till henne.

Sen blev det en tur till skogen. Jag och Olle plockade kantareller för fullt. Otroligt många! Överallt på grusskogsvägen, även mitt i vägen. Inte så stora men väääääldigt goda :)
Vi såg färska spår av älg med kalv, en hök (tror jag att det var) cirkulerade ovanför oss och även på nära håll. Sen såg vi en vargbajs. Då kopplade jag hundarna.

När vi kom hem så stekte jag naturligtvis kantareller *mums*. Bara smörstekta o lite knapriga *gott gott*

Sen blev det lite firande här hemma och några inbjudna. Födelsedagsbarnet njöt verkligen av vara i centrum HELA tiden och få äta sånt som hundar kanske inte bör äta varje dag.

På kvällen fick hon en ny "klänning"....trimmades alltså, så nu är hon "mjuk som en barnrumpa". Hon ligger blickstilla o sover nästan när jag rycker pälsen. Hon har ingen som helst brådska att resa sig när jag säger att hon är klar. Nog skönt att bli av med gammal päls.

Så nu är min lilltjejen alltså stor. Inte vuxen men stor tonåring. Nu börjar livet :)

Ha en bra vecka allihop!

Kommentarer
Postat av: michaela

Ingen dokumentation på kantarellerna denna gång heller???? Vem vann tävlingen egentligen :P

2009-08-17 @ 13:46:47
Hemsida/Blogg: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki

Postat av: Kerstin

Låter som en toppendag för en liten Ärta :o)



Kan du träna åt mig med? ;o) Får se om jag får tränat nåt imorgon innan jag ska försöka lära en massa ungdomar agility på ca 2 timmar... Nu ska jag äta kex, om det är av intresse...:o)

2009-08-17 @ 20:19:05
Postat av: Kerstin

Vanliga trista marie...:o)

Det är en ungdomskurs på klubben på tisdagkvällar och jag lovade att komma och visa lite agility, fast jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det, låter bra va´ eftersom det är imorgon :oD Blir väl lite mer prova på mest...

2009-08-17 @ 20:38:43
Postat av: Anna

Grattis lilltjejen!!

2009-08-17 @ 20:58:47
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/hfjallet


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback