Borderterrier i Trollhättan

Har du siliconbröst? Har du fördomar? Bockjakt

Då får du inte komma in på Spy Bar. Om du har fusktuttar alltså. Det sa ägaren på tv:n idag. Bara så du vet....Dom har en POINTERS i dörren som pekar ut vilka som får komma in. Allt beror på din frisyr o vilka kläder du har tagit på dig.
Jag var på det stället när det öppnades. DÅ var det "riktiga kändisar" där. Inga sådana där som ploppar upp pga tv-såpor. Jobbade på ett ställe som hade kontor typ 1 min därifrån. Rätt kul faktiskt. Åtminståne första gången, sen räckte det...

FÖRDOMAR ska inte handla om siliconbröstens vara eller icke vara utan om agility. Ja detta är faktiskt ingen sexblogg *påminna*
HIttade detta som handlade om alla fördomar som vissa har när det gäller den underbara sporten. Kolla HÄR

BOCKJAKTEN började ju igår.
Idag när vi var ute på en promenad så tänkte jag att jag skulle gömma mig. Ja "alla" tränar ju bättre kontakt och påstår att det blir bättre av att man ska plötsligt försvinna. Har aldrig förstått mig på det....men men öppna sinnen ska man ha så idag skulle det testas på 1åringen.

Jag har god översikt var dom befinner sig och jag slänger mig bakom ett nedfallet träd...i en håla med vatten....som var kallt. Ärtan som alltid har koll på matte studsar upp o ner som ett popcorn i en het gryta.
Hon söker sin mamma o båda tycks tro att jag försvann åt höger. Jag ligger där i min håla och är blöt men hånler lite åt vilka lättlurade jyckar jag har.

Jag flyttar blicken lite mer åt höger och upptäcker att dom var inte så lättlurade....två stora råbockar springer in bland träden.  Gör som Tarzan och vråååålar. Fast inte samma joddlade som han utan ett Morr-ö-läte. Wera tvärstannar o blänger åt mitt håll. Ropar Ärtan HIIIIIIIIT!
För att inte Wera ska sura för länge så ropar jag igen med en sammetslen stämma: Wera hit. Hon kommer o ser mer nöjd ut. Ingen Ärtan. Jaha, tänker jag....ska detta vara den första gången som hon drar iväg?
Men i samma ögonblick så hör jag ett välkänt flåsande från ett annat håll. Det är världens bästa 1 åring som kommer i full fart. Hon har ju sådan full fart att jag tror att det blev en lite vid cirkel....hon kan liksom inte sakta ner o svänga.

Hon har vääääldigt mycket spring i benen den tösen.

Vid flera tillfällen så har jag sett när hon tokspringer och inte ser dom viiiiiilda djuren. Hon vill bara springa.
Wera har aldrig dragit iväg. ÄN ska man väl alltid tillägga.

Nähä...nu tickar klockan iväg IGEN....dags att sova.

Var rädda om varandra!








Kommentarer
Postat av: elenor

Kul med bockar!!? Kelly jagade kisse i morse när vi gick elljusspåret. Hon blev väldigt snopen när kissen klättrade upp i trädet! Leia däremot tycker att katter är obehagliga.

2009-08-18 @ 09:44:31
Postat av: Kerstin

Nu kan de ALLT om Jaakko och blindbyten :o)

Skämt åsido, det gick rätt bra tror jag. De klarade alla att utifrån sina förutsättningar ta sig genom en liten kort bana. Glada barn med goa hundar.

2009-08-18 @ 21:38:00
Postat av: Kerstin

De flesta var inte riktigt på den nivån än :o) Fast några av dem skulle nog kunna lära sig om de fortsätter...

2009-08-18 @ 21:50:44

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback