Borderterrier i Trollhättan

Piiiiiiiiiiiiiiiiiip, piiip piiiiiip, piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip, pip

Idag fick mina rara vovvar köpa var sin leksak.

Wera valde först. Naturligtvis en pipleksak - vad annars?! Ärtan stod ivrigt och väntade på sin tur. Mamma Wera valde snabbt så Ärtan tittade och valde med omsorg. Nja den var inte bra, den då? Nä....vad ska jag ta...? Hon ilar bort till Wera och lyckas att provbita i hennes leksak. Lika fort släpper hon och kutar tillbaka till lådan. En likadan ska jag ha!

Så nu har vi två pipleksaker som exakta kopior.
 
Perfekt tyckte Wera. För hon "dödar" sin direkt när vi kommer hem. Sen tar hon Ärtans.
Ärtan ser faktiskt lite ledsen ut för hon har minsann aldrig dödat någon pip (eller hon hinner aldrig att döda någon för Wera är snabbare ;) Jag hämtar pipen i Weras mun och säger några ord som jag inte vill upprepa här. Wera påstår att jag inte har några bevis på att den ÄR Ärtans.

Så nu har jag två sura hundar i var sin ända i soffan. Pipisarna ligger på köksbänken. Kanske borde skriva namn på dom?

Kommentarer
Postat av: Elsmari

Asså, du skriver så himla roligt i dina berättelser, man kan riktigt se det framför sig....!!!ler

kram

2009-08-19 @ 13:15:52

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback