Borderterrier i Trollhättan

Underbara & snälla veterinärer!


Detta inlägget har jag kopierat - med tillåtelse förstås - av Sanna som har en bedårande söt bt som heter Chabo. Hennes blogg hittar du hääääär!

Västra djursjukhuset i Göteborg har infört en återkommande "hemlösas dag" vilket innebär att hemlösa får utan kostnad komma in med sina djur och bli behandlade. Upptäcks det att det krävs mera undersökningar bokas en ny tid och även detta är gratis för de hemlösa.


Detta gör dessa veterinärer enkom för att de hemlösa med djur lever ett tufft liv utan värme, vatten och tak över huvudet.


Enligt statestik har 30 - 40 besök registrerats per gång och är en välkommen gest gentemot de hemlösas djur. Som mest är det vaccineringar, hudrelaterade problem som klåda/parasiter, tassar och klor som mest ombeses.


En stor eloge till dessa veterinärer för den varma gesten med lite rosor från mig!



Detta tycker jag är fantastiskt gjort av västra djursjukhuset. Finns det fler som ställer upp gratis? BORDE det inte finnas massor som kan "offra" en dags inkomst för dom sämre ställda?
Vad tycker du?
//Monica


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad jag tycker vet du ju men att jag gillar dig också visste du kanske inte? s

Kram på dig och blev jätteglad för ditt goa bloggsvar!

2009-08-12 @ 17:10:20
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback