Borderterrier i Trollhättan

Bollebygd

Men mörka moln och lite regn på vägen kändes det inte så muntert att tillbringa dagen på en agilityplan. Men FYRA starter på en o samma dag avvägde det hela :o)

Lagom mycket folk och det var två banor så det var en BRA dag.
Ja om man bortser rent RESULTATMÄSSIGT så var det bra...

HOPP 2A
En klurig bana i typisk Jörgen-stil. Wera kändes fin o allt började strålande. Efter nr 9 tänkte jag ta ner o samla upp W för att få en rak linje mellan 10 och 11. Jag visar rätt....MEN av någon underlig anledning har min vänstra arm fått ett eget liv och visar åt ett annat håll. Wera väljer att följa vänsterarmen...hamnar fel o sen disk. Men hämtar upp henne o satsar på ett bra slut.

AGILITY 2A
Wera går super....ända tills jag förtvivlat försöker samla upp henne efter slalom för att - även där - få en bra vinkel in i kuben. När Wera märker att jag saktar in o går in för att styra upp så kopplar hon in autopiloten - kan själv! Så även  den klassen blev det disk.

HOPP 2B
Tätt mellan hindrena men Wera går som en gammal moraklocka. Jättefint heeeeela vägen till dumma matte springer omkull ett hopphinder. Wera tycker att matte är knasig och väljer sedan att ta ett annat hinder. Disk

I alla dessa tre loppen kändes hon ändå jättebra, verkligen nöjd. Men till sista loppet var jag EXTRA laddad. Startnr 1. Banan var en riktigt springbana - bara att ösa på :o) Så det gjorde vi! Tiden var 37, någonting....tvåan fick 44, någonting
Oj vad härligt det var! Äntligen felfri :o)))

Nu ska jag kolla vad som fångades på film o greja iordning det. Återkommer senare med det och lite till....

//Monica och Wera som INTE löper!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Grattis till vinsten och pinnen!!

2009-07-12 @ 17:37:43
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/mejramjoker

Postat av: Joker

Ärtan: Om du gör som jag tycker så får du vara med på min kompislista, men du får absolut inte ta min boll eller det som är MITT!!

Jag tror jag är lite terrier, ibland :o) Voff!

2009-07-12 @ 17:42:35
Postat av: Eleonore & Keeta

Grattis till en vinst och en pinne!!!

2009-07-12 @ 17:51:08
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se

Postat av: Eleonore & Keeta

Meeeeen hur länge ska man behöva vänta på film?? Skulle du vilja träna med mig nån dag, vi behöver nog lära oss bakombyten.

2009-07-12 @ 18:42:43
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se

Postat av: Anna & Mollie

Du glömde nämna att det var tack vare oss som ni vann ju.... Vi är dina lyckoamuletter ;o) Pussa tjejerna på nosen från mig (dom som har nos alltså)

2009-07-12 @ 18:51:25
Postat av: Elsmari

Grattis till vinst och PINNE!!! (Vissa får ju såna) ler

Hoppas på film snart:-)

Kram

2009-07-12 @ 19:03:54
Hemsida/Blogg: http://123minsida.se/HugoDogge

Postat av: Bodil Litmark

Grattis till vinst och pinne.Det är få förunnat att

vara så duktiga som ni är,du och galna Vera.Ni Vann ju i Kungälv oxå och tog pinne. Hur gör ni?

Ni är bäääääst!Vem som är galnast kan ju diskuteras. Kram Bodil & Lisa

2009-07-14 @ 22:37:40

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback