Borderterrier i Trollhättan

Goa Ärtan




Imorgon blir Ärtan 11 månader och det är dags att börja träna lite mer "allvarligt"
Fortfarande naturligtvis på lek men nu kommer jag att sätta liiiiite mer "regler" allt eftersom.
Men mest skoj och belöning är det som gäller.

Första "regeln" är att lära henne att HOPPA.
Tidigare har jag bara haft bommen på marken. Har hon stött på ett hopp på small-höjd har hon sprungit under.
Nu är hindrena på 20-25 cm.

Så idag var första riktiga träningen med hopphinder som hade bom.

Det var varmt så vi tog naturligtvis pausar.
När vi låg i gräset så upptävkte Ärtis att MYROR är inte något roligt - dom anfaller o bits!




Med favoritleksaken


En myra har just bitit henne


och myror ÄR farliga


den bet mig i näsan OCKSÅ!


Halvtrött liten border


Ser ni godiset?


gulligaste lilla ärtan :)

FILM från träningen kommer imorgon bitti
Nu ska jag fortsätta att få ordning på min blogg....för nu har ÄNTLIGEN Amanda loggat in och hört mina rop på hjääääälp ;)

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback