Borderterrier i Trollhättan

Helt slut

och dagen är inte till ända än.
Vaknade med "horn i pannan" efter att ha varit vaken mellan kl 02.36-03.47 för att dom ovanför kom hem o hade EFTERFEST...!!!
Kan man med att starta en väldigt högljudd gräsklippare kl 8 på morgonen? Hornen växte ännu mer.
Trimmern för också oväsen.... Man kan också träna SKALL med hundarna. Eller låtsas att det är skator på tomten och säga: ta skatan till hundarna som ruuuuusar ut med en massa vrålande. Vilket var bäst?
Tog en kopp te och läste tidningen via datorn och funderade.

Strax efter kommer en granntös in. Sen kommer hennes storasyster....och hennes mamma.
Så trots mitt planerande så blev det inte något oväsen från mig. Vi gick till stan istället.

Det som jag fastnade vid på stan var kaninhoppningen (ja det var det som är MEST likt agility på Fallens Dagar)
Vilka höga hinder! Och breda! För måååånga år sen hade vi en kanin som vi tränade hoppning med. Hon var jätteduktig.

Hoppstilarna var många...en klar rivning blev detta


Snyggt!


Långt och högt


Jättehögt


Ett hus-hinder


FUSK!!!



När vi kom hem var det matdags.

Sen in med vovvar i bilen och åkte till klubben för att träna med Maria och Yvonne. Solen - som inte hade visat sig på hela dagen - kom fram och det blev kokhett.
Men Wera o Ärtis fick iaf köra en stund. Sen lämnade jag Wera till en grabb, ca 12 år, som var med. Han ville gäääärna testa henne. Dom har två dansksvenskar och har tränat lite förut. Det gick kanon! Wera gillar ju att springa med barn.

Efter träningen och fikat tog vi en promenad. Ärtan ville busa med Milou och jösses vad dom sprang. Eld i baken!
Wera talade om att hon ville också vara med. Så jag kopplade Ärtis o släppte lös den galna.

Om man säger så här....tror att Milou var VÄLDIGT nöjd med den här dagen....och mycket trött. TVÅ tokiga bordertjejer :)

Nu har jag ätit nybakad bulle och druckit kall mjölk. Behöver jag säga hur gott det var?
En dusch och sen ner till stan om några timmar för att kolla fyrverkerier.

Nu vecka imorgon - nya möjligheter :)
Ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: kerstin

hahaha, måste visst förtydliga min hemsida så alla kompisar förstår :)

2009-07-19 @ 20:24:19
Hemsida/Blogg: http://hem.passagen.se/mejramjoker

Postat av: Sanna

Oj vilken dag du hade. Hoppas du nannar gott på kudden nu ikväll. Ska se soldiers som jag snart missat 30 min på. Skälet var vovve.net förstås och skitdravell med folk. Undrar varför jag överhuvudtaget loggar in? s

Nu TV och sedan sova och pussa lite på tjejerna från mig. Kram Monica!

2009-07-19 @ 21:27:47
Hemsida/Blogg: http://sancha.bloggagratis.se

Postat av: Anonym

Jag är kompis, och jag förstår :o)) Nu vet jag varför jag bor på landet... Förutom att vissa knackar lite hårt på dörrglaset :o(( Dom behöver INTE komma tillbaka!

2009-07-19 @ 23:06:21
Hemsida/Blogg: http://passagen.se/hfjallet


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback