Borderterrier i Trollhättan

Regn, regn o regn...

att det bara kan med att regna så mycket. I detta Lagom-landet så borde det ha slutat för länge sedan.

Tog iaf en liten tur till lilla skogen. På vägen dit möter vi en av hundarnas polare. En käck liten grabb på 3 år, lite större än mina. Så vi släpper dom på grusplanen. Hanen har kommit på att tikar kan lukta julafton.

Naturligtvis skulle han kolla igenom mina. Han började med Ärtan. Hon fräste ifrån direkt.
Då fortsatte han till Wera o hon vet att matte inte gillar när hon fräser, så hon söker alltid kontakt med mig i sådana situationer. Så även den här gången. Hon ÄR besvärad.
Men då gick hanhundens matte dit o tog tag i sin hund, korrigerade honom.
DET tycker jag är rätt!
Det är inte andra hundar som ska fostra. Det är flockledarens skyldighet att göra det.
Många anser att det är jättebra att hundar säger till....typ en tik som inte vill bli nosad/påhoppad i baken får väl lära sig att säga ifrån. Näe helt fel! Jag vill inte att mina hundar ska behöva utsättas o ta till ett sånt beteende till "främmande" hundar.
Mina hundar ska veta att JAG löser problemen.
Stör mina hundar någon annan så korrigerar JAG dom.

I skogen hittade vi en massa goa blåbär. Hundarna busade o tokrusade.
Sen gick vi hem o kollade på Skrållan, tjorven o ruskprick  :o)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ryktet säger att det inte räknat i B-bygd idag. Kan vi ha sådan tur även imorgon... det känns bra nu i alla fall att titta ut på den ganska blå himlen...

2009-07-11 @ 21:47:20
Hemsida/Blogg: http://foxterrier.blogg.se/


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback