Borderterrier i Trollhättan

Måndag och ny vecka

Dagen började med ett hemskt regnväder men nu skiner solen. Det gäller att ha med mycket olika kläder om man ska ut.

Ja helgens sovande har tillbringats på go madrass i bilen. Sol o trevligt umgänge på dagarna. Men bäst var nog att få varmt te på mitt lilla trangiakök på morgonen. De e grejer det!

Weras träning med kf ger resultat. Märker skillnad från gång till gång. Hon fullkomligt äääääälskar att "punkt-träna". Beter sig som en yster kviga på sommarbete.
Även vid hög "stress" så tänker hon. Ibland så stannar hon liiiite för högt upp. Så nu har jag ändrat VAR jag belönar o det verkar funka.
Som jag har sagt tidigare - det är inte perfekt MEN en god bit på väg åt rätt håll.

Ärtepärtan har haft en liten paus från tränandet men snart ska vi börja träna mer allvar. Hon vet ju typ vad hon ska göra vid varje hinder, hon har BRA fart och svänger fint. Vi skyndar långsamt men all träning ska vara lite mer i detalj nu.

Borde ut och ta kort nu i solskenet....men hela hallen är belamrad av saker från helgens bravader. Varför tar man alltid med sig alldeles för mycket?

Lite skvaller:
Yvonne har lyckats att göra plommonsylt som smakar knäck :) Kanske en lämplig julklapp eller perfekt för dom som egentligen inte gillar plommonsmak :)
Anette har skaffat något litet som hon påstår är en hund. Kan inte ens stava till rasen men den är liiiiiten som en råtta och vild som ett lejon.
Malins mamma heter numera Maskot.
Veronica är i klass 3 i både hopp o agility
Joker har fått synen tillbaka o ser numera med glädje balansen.
Lisas Brusa har fått cert
Min granne Bea har klippt sig
Jag köpte FEL sorts ketchup.
Nä nu är det slutskvallrat för idag.

ha det bäst allihop!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback