Borderterrier i Trollhättan

Tävlingspremiär

var det för Ärtan idag :)
Eller ja tävling o tävling var det ju inte direkt utan en liten TRÄNINGStävling.

AGILITYLOPPET:

Ärtan
Hon sitter fint i starten fullt fokuserad på mig. Går fram till hinder nr 2 och startar henne. Hon gör som sin mamma: vrålar snabbt iväg :)
Jag var lite otydlig vid balansen så hon tror först inte att hon ska ta den. Men hon tar den i sista stund. Hopp, släp o gunga går fint. Några hinder längre fram blåser min keps av o jag tappar henne lite. Jag tjar till o tappar koncentrationen - en vägran.
Men hon tar alla kontaktfält superfint. Märkte att när jag låg lite före så väljer hon att springa under bommen så det måste jag tänka på.
Annars är jag verligen nöjd. BRA fart o glädje, ingen tendens att sticka ifrån mig eller banan.

Wera
Snyggaste kontaktfälten på länge :) Dock är domaren lite ofokuserad och tror plötsligt att vi har tagit fel väg så hon blåser/visar disk. Jag fattar nada o "släpper" Wera....så det blir en disk längre fram för att jag inte höll i henne. Domaren säger sedan att vi blev ju inte alls diskade där utan hon hade helt enkelt glömt av banan. Fick frågan om jag ville köra om, men det ville jag inte. Det är ju bara en träningstävling :) Det vi kom dit för var kontaktfälten och klarade hon med guldstjärna :)

HOPPLOPPET:

Ärtan
Även här vrålar hon iväg. Hon fixar flera bakombyten finfint. När vi kommer till slalomen så står balansen någon meter ifrån. Ärtan som ääääälskar kf tror att hon ska ta den :) Så slaloment kom ju liksom av sig....
En stor framgång var att hon bara sprang under det SISTA hoppet.

Wera
Tja vad ska jag säga. Lite seghet från min sida gjorde att alla blindbyten blev bakombyten. Men felfria o snabbast blev vi ändå.

Ärtan har klarat premiären med bravur. Trodde inte att hennes hjärna skulle orka en hel bana...men det gjorde den :)

Film kommer!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja, man blir minst sagt förvirrad av alla dina bloggar :o) man undrar ju vad du har i ditt te, eller ser trollhättebor också dubbelt? :oD

Kul att det gick så bra med Ärtan, ska bli häftigt att se er "på riktigt" nästa år! (på tävling alltså! ;o))

2009-09-27 @ 18:54:46
Postat av: Eleonore

Grattis till er både snygg debut för Ärtan och seger för Wera.

2009-09-27 @ 19:24:11
Hemsida/Blogg: http://www.keeta.se


Skriv gärna en kommentar här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-post? (visas inte)

Din hemsida/blogg kan du skriva här:

Kommentar:

Trackback